woensdag 20 april 2016

Speltcracker met avocado/Spelled cracker with avocado



For english scroll down.

Heerlijk zonnetje buiten en ik heb dus lekker buiten mijn lunch gegeten! Zijn jullie ook zo dol op avocado? Ik vind het echt heerlijk en het is nog gezond ook. Vandaag niet echt "koken"maar wel hoe je een mooie en lekkere cracker op tafel kan zetten voor de luch.

Ik heb me al meerdere malen afgevraagd hoe sommige koks toch zo'n prachtige avocadoroos maakten. Dat zie je dan op zo'n bord liggen en dan denk je van "nou dat gaat mij echt niet lukken".
Ik heb vandaag een filmpje gezien op youtube en het blijkt echt heel simpel te zijn! Deze cracker is met avocado belegd nèt voordat de avocado een roos zou worden. Dan liggen de plakjes namelijk zo mooi vind ik.  Ik zal het uitleggen.

Lets cook!




Ingrediënten:

1 rijpe avocado, rijp, maar ook nog net een beetje hard
2 cherry tomaatjes
1 speltcracker
peper/zout
hot chipotle sauce

Methode:

Kijk even een filmpje hoe een avocadoroos te maken. Als je de rij van schijfjes avocado uitgerekt hebt dan verdeel je de rij in tweeën en leg je de schijfjes op een speltcracker. Snijd nu de cherry tomaat op dezelfde manier als de avocado. Leg deze rij tussen de avocadoschijfjes.
Garneer met peper/zout en chipotle saus.


Today the sun is shining and a take my lunch outside. Do you fancy avocado? I certainly do.
My lunch is not real cooking  but I will share how you can serve a beautiful spelled cracker for lunch.

I am always wondering when I see those avocado roses on a plate, how people do that. It must be really difficult to make.  I looked it up and it turns out to be really simple.You tube has a good instruction.  Just look at it once.

Lets cook!

Ingredients:

1 avocado
1 spelled cracker
2 cherry tomartoes
chipotle sauce
pepper/ salt

Method:

Check you tube how to make a rose and then before you roll the slices into a rose, you divide the slices avocado and put it on the cracker. Cut the cherry tomatoes the same way as your avocado and put it in the middle of your avocado slices  The cracker looks beautiful  does it?




                                                                                                                                  Enjoy your lunch!                      

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!