donderdag 10 maart 2016

Aardbeienijs/ Strawberry ice cream



Scroll down for english.

Vandaag maak ik een dessert. Het is echt super snel gemaakt, het zit vol vitamine -c en antioxidanten, en het is nog enorm lekker ook! Mijn kids hebben gevraagd of ik het alsjeblieft vaker wil maken. Aangezien dit een healthy ijsje is...doen we dat zeker!

Let's cook!




Ingredienten:

4 pakjes diepvries aardbeien van 225 gr  als je het afmeet in een maatbeker 4x 250 ml)
125 ml griekse yoghurt (vet vrij)
3 eetl agave siroop of honing ( of meer naar behoefte)
1 eetl vers citroensap

Methode:

Vul een blender met de aardbeien, yoghurt, siroop en citroensap en blend tot het een mooie gladde substantie heeft. De eerste keer dat ik dit ijs maakte deed ik heel enthousiast alles in één keer in de blender en dat kon mijn blender met het vermogen niet aan. Ik moest dus continu de blender uitzetten en de mix weer doorroeren met een lepel. Ik adviseer je dus om de aarbeien per 225 gr in de blender te doen. Dan gaat het een stukje sneller.

Je kan het ijs meteen serveren of in een bewaarbakje doen in de vriezer. Serveer het met extra fruit on top of gewoon puur.










Today I am going to make a dessert. A healthy one! Strawberry ice cream. It is very easy, made in a no time, contains vit-c and kids love it! A good excuse for a dessert today.

Let's cook!

Ingredients:

⅟₂ cup of greek nonfat yogurt 
4 cups of frozen strawberries
1 tablespoon fresh lemon juice
3 tablespoons agave syrup

Method:

Add all the ingredients in the blender and blend until smooth. Don't add all the strawberries at once like I did for the first time unless the motor of your blender has enormous power. I had to stop the blender all the time and stir with a spoon. 

You can serve the ice cream immediately or store it in a storage container in the freezer until needed.




                                                                                                                              Enjoy your icecream!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!