maandag 2 mei 2016

Pompoen smoothie/Pumpkin Smoothie


Scroll down for english.

Ik ben dus in Engeland geweest een paar dagen zolas ik al eerder had verteld. Super genoten van het mooie landschap. Ook heerlijk gegeten een paar keer trouwens. Qua wifi was het dus echt een ramp behalve in de grote steden.

Nu ben ik weer thuis en ik  ben blij dat ik nu weer kan bloggen!
 Na al dat lekkere eten is het weer tijd voor healthy en even pas op de plaats vandaag.

Ik had nog pompoenpulp in mijn vriezer en heb daar een heerlijke smoothie van gemaakt. Had ik nog nooit gemaakt en het was een geweldig verrassende smoothie moet ik zeggen.

Ik heb één smoothie gemaakt met hennepzaad on top omdat ik nog wat extra gezonds wilde toevoegen. Ik heb verse pompoenpulp gebruikt die ik over had na het roosteren van een flespompoen in de oven. Je kan ook pulp kopen in een pot als je geen zin hebt om te roosteren.

Lets cook!




Ingrediënten voor 2 grote glazen:

Verse gember 3 cm, geraspt of heel fijn gesneden
500 ml pompoenpulp
250 ml coconut melk (alpro)
2 theelepels kaneel
2 theelepels speculaaskruiden
3 eetlepels hennepzaad

Methode:

Doe alles in de blender behalve de hennepzaad en blend tot een gladde massa. Als je de smoothie te dik vindt kan je altijd nog wat coconut melk toevoegen

Doe de smoothie in een jar en garneer met wat hennepzaad.





I told you guys that I was in England. It was beautiful and we have made quite a few hikes. Good exercise for me!
Now I am back home and glad to be on the internet again. Now I can write something for my blog again!

After eating outdoors it is time to go back to more healthy routines again.
I made myself a pumpkin smoothie this morning. I had some  fresh pumpkin puree left in my freezer and decided to use that. The smoothie was surprisingly tasteful. I added some hemp seed to give myself an extra boost as starter of the day.

Lets cook!

Ingredients for 2 jars:

2 cups pumpkin puree, fresh or canned
1 cup coconut milk, rice milk or soy milk
1 piece  of ginger 3 cm, chopped in tiny pieces
2 teaspoons cinnamon
2 teaspoons five spice
3 tablespoons hemp seed

Method:

Blend all ingredients in a blender except for the hemp seed until smooth. You can always add some more coconut milk if you think the smoothie is to thick for you.

Serve the smoothie in a jar and add some hemp seed.




                                                                                                                               Enjoy your breakfast!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!