maandag 3 oktober 2016

Appeltaart met noten/ Appel pie with al lot of nuts


Sroll down for english.

Ik had jullie nog het recept van mijn appeltaart beloofd van sinner Sunday.
Aangezien ik een avondje uit had naar de bios met een zeer lieve vriendin,  kreeg ik mijn recept niet meer op tijd op mijn blog.
Geweldige film gekeken trouwens. Heb echt de hele avond moeten lachen.  Wat kan dat toch heerlijk zijn zo af en toe... De film was "Bridget Jones's baby".
Ik heb de eerste film van Bridget Jones echt al tig keer gezien en vond die echt geweldig. Heerlijke humor, De tweede vond ik echt flauw en enorm tegenvallen. Deze laatste is echt weer hilarisch moet ik zeggen.
Heerlijk voor een meiden avond en heerlijk om even je hoofd leeg te maken en alles te vergeten zeg maar...Ik kon er daarna weer tegenaan!

Toen ik thuis kwam van de film was er nog één klein puntje van de appeltaart over. Er was flink van gegeten zeg maar. Dus..dat is een goed teken om dit recept zeker eens uit te proberen!

Lets cook!




Ingrediënten voor ongeveer 12 personen:

Deeg:
225 gr bloem
50 gr suiker
1 ei
100 gr koude boter, in blokjes gesneden

Vulling:
5 goudrenetten, geschild en in kleine stukjes gesneden
100 gr bruine basterdsuiker
200 gr gemengde noten zoals walnoten, cashewnoten, amandelen
100 gr rozijnen
3 theelepels speculaaskruiden
bloem om te bestuiven

Methode:

Pak een grote schaal en doe alle ingrediënten voor het deeg hierin.
Kneed alles tot een samenhangend deeg en vorm er een dikke worst van.
Wikkel het deeg in plastic folie en laat het minimaal 45 minuten in een koelkast liggen om te rusten.

Verwarm de oven voor op 180 ⁰ C. 

Meng de ingrediënten voor de vulling in een grote schaal.
Pak een spring vorm met een doorsnede van 26 cm en vet de vorm in met boter en bestuif met bloem.

Doe een beetje bloem op een werkplank en rol het deeg uit tot een dunne lap.
Bekleed de taartvorm met het deeg. Zorg dat je een opstaande rand hebt van ongeveer 5 cm.
Prik het deeg op de bodem met een vork in.

Doe nu de appel-noten vulling in de taartvorm en bak de taart in het midden van de oven in 55 minuten gaar.

Haal de taart uit de oven en laat 5 minuten afkoelen. Verwijder nu de rand van de springvorm en laat de appeltaart verder afkoelen.





I did promise you to give you the recipe of this great appel pie.
Last night I did not find the time to do so because I went to the movies with a dear friend. She always understands me really well and we could both use a night out with some laughter. A girls night out!
We went to see Bridget Jones's baby. I could not stop laughing. Great movie. The first Bridget Jones was perfect. I saw that one already eight times during the years. The second one was a really lame movie. But this one was great! It was so funny!

When I came home there was not much left of the appel pie I baked that day. Just a tiny piece. So they must have liked it a lot.
So maybe you should try this recipe. I am curious if the pie is eaten as quickly as my family did.
Maybe you can let me know what you think of it.

Lets cook!

Ingredients for about 12 people:

Dough:
225 gr flour
50 gr sugar
1 egg
100 gr cold butter, cut into cubes

Filling:
5 big apples, peeled and cut into pieces
100 gr brown sugar
200 gr mixed nuts like walnuts, cashew nuts, almonds etc
100 gr raisins
2 teaspoons of biscuit spices. It contains ginger, cardamom, cinnamon, etc

Method:

Take a big bowl and mix all ingredients for the dough with your hands.
Make a sausage with the dough and cover it up with plastic foil and put it in the fridge for at least
45 minuets.

Preheat the oven at 356 ⁰ F.

Mix all the ingredients for the filling.
Grease a spring cake tin 26 cm and dust with some flour.

Dust some flour on the worktop and roll your dough out.
Put it in the spring tin.
Make sure that you make some littles holes at the bottom  with a fork.

Put the filling inside the spring cake tin.
Put the tin in the middle of the oven for 55 minutes . 

Take it out of the oven and let it cool.  

Serve it on a nice plate with a nice cup of coffee or tea. Or serve it as a desert.


                                                                                                                     Enjoy your dessert!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!