dinsdag 21 juni 2016

Gepocheerd eitje op volkoren cracker/ Poached egg on whole wheat cracker


Scroll down for english.

Vandaag een ontbijtje met een gepocheerd ei. Lekker simpel en een gezond. Na zo'n eitje voel ik me altijd een stuk beter en heb dan meteen weer energie.

Ik  had nog beloofd om terug te komen op het pocheren van een ei. Het lijkt allemaal heel moeilijk en ik dacht vroeger ook, nou daar begin ik echt niet aan. Wat een gedoe en dat mislukt natuurlijk geheid!

Maar je kan inmiddels in de betere kookwinkels vormpjes kopen en daar pocheer je het ei dan in in plaats van los in de pan. Als ik die vormpjes niet had gehad was ik denk ik nooit aan pocheren begonnen moet ik eerlijk zeggen. Ik heb hele simpele siliconen vormpjes. Je kan ze kopen op ebay. Ik vind ze echt geweldig handig en helemaal niet duur.

 Inmiddels snap ik ook dat er allerlei simpele trucjes zijn uitgevonden om het mensen echt makkelijk te maken.
Ik zal uitleggen hoe je een ei kan pocheren zonder vormpje, maar wel met een trucje!

Je begint met een pannetje water aan de kook te brengen. Zet het vuur laag. Pak een boterhamzakje, vet de bodem daarvan in met een beetje boter. Breek voorzichtig een ei in een kommetje en laat deze voorzichtig in het zakje glijden. Bind het zakje hoog dicht met een touwtje (zodat er genoeg lucht in zit) en laat het zakje in het hete water glijden. Het water in de pan mag niet meer bubbelen.
Laat het ei 7 minuten in de pan en haal het zakje er dan uit. Knip het touwtje open en laat het ei voorzichtig uit het zakje op een cracker glijden.

Ik had eerst wat ontbijtspek uitgebakken in een pan, courgette en tomaat in plakjes gesneden en daarmee een volkoren cracker belegd.  Daar het eitje op serveren en smullen maar!





This morning a healthy start with poached egg on whole wheat toast. I always feel very energetic after eating an egg in the morning.
First I baked some bacon, than sliced an avocado and half a tomato. I garnished my toast with all these delightful things and started with poaching my egg.

I promised to explain how to poach an egg the easy way. I bought myself a cooking tool to poach eggs the easy way. It is a silicone egg poacher and really easy to use. You can buy it on ebay.
But if you do not have a cooking tool like that I know another easy way to poach an egg.

Bring some water to a boil in a pan. Take a sandwich bag and grease the bottom with some butter.
Put this bag in a little bowl and fold the opening around the edges of the bowl. Break the egg in the bag. Gently take the sandwich bag out of the bowl and close it with a string. Tie the string just below the opening of the bag. There must be enough air in the bag.

Put the sandwich bag in the hot water and poach the egg in 7 minutes.
Remove the bag from the water, cut open the sandwich bag and gently let the egg slide onto the cracker.

Serve the cracker on a nice plate.If you love a dripping yolk, cut the egg with a really sharp knife.I think it is really amazing to see the dripping of the yolk while you are eating the egg.





                                                                                                                            Enjoy your breakfast!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!