maandag 29 februari 2016

Banaan pannenkoekjes



Het is maandag dus weer een healthy start vandaag. Ik  weet dat er al tig recepten van banaan pannenkoekjes online staan, maar toch geef ik jullie vandaag het recept. Ik heb namelijk best wel wat pannenkoekjes moeten bakken voordat ik de juiste mix en verhoudingen had van ingrediënten. De ene keer waren ze daardoor te plakkerig, de andere keer ronduit vies. Zorg dat je een pan hebt met een goede anti aanbaklaag en een hakmolen van de staafmixer.




Lets cook!

Ingrediënten:

3 eetl havervlokken
1 banaan
2 eieren
1 theel bakpoeder
2 eetl kokosolie
optioneel: paar drupjes vanille extract

Methode:

Doe de havervlokken in de hakmolen en maal ze bijna fijn tot meel. Kluts de 2 eieren in een kom en voeg de fijngemalen havervlokken toe. Doe nu een banaan in de hakmolen en maal die kort. Maal totdat je geen grove stukken banaan meer ziet en het een papje is. Maar maal het ook weer niet te lang want dan gaat het bijna op kauwgum lijken! Roer dit bananenpapje samen met de eieren en de havervlokken door met een vork. Het moet goed mengen. Voeg nu de bakpoeder toe en roer weer door. Ik voeg altijd een drupje vanille extract toe, dan smaken de pannenkoekjes net iets lekkerder.

Verhit  wat kokosolie in een koekenpan en schep een volle juslepel vol met beslag in de pan. Ik bak er meestal 2 of drie tegelijk in de pan. Zet het vuur even hoog, dan op een laag pitje en laat de pannenkoekjes langzaam bruin worden aan één kant. Dit duurt echt langer dan het bakken van een gewone pannenkoek dus even geduld hebben. Het pannenkoekje mooi omdraaien is best lastig maar daar krijg je vanzelf handigheid in. Ik schuif het pannenkoekje met een lepel op een spatel en draai het dan om. Bak nu de andere kant.



Ik verdrievoudig meestal alle ingrediënten zodat ik wat meer pannenkoekjes kan bakken. Ik bewaar deze dan in de koelkast of vriezer. Als je  tussen elk pannenkoekje een stuk bakpapier doet in het bewaarbakje dan blijven de pannenkoekjes erg mooi en gaan ze niet aan elkaar plakken. Deze pannenkoekjes zijn trouwens  ook ideaal om mee te nemen als lunch naar je werk of school.

Beleg de pannenkoekjes met vers fruit en noten en besprenkel met agavesiroop of honing. Een gezonde start van de dag!



                                                                                                                                       Enjoy your meal!                                    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!