vrijdag 19 februari 2016

Healthy breakfast / Chia pudding


Als het even kan dan probeer ik in de ochtend een gezonde start te maken. Internet staat inmiddels vol met healthy stuff maar het is soms wel  enorm zoeken lijkt het wel om iets gezonds te maken wat ook nog lekker is. Ik heb al een paar varianten van de chia pudding geprobeerd en de meeste waren inderdaad healthy, maar  het vergde doorzettingsvermogen zeg maar om het ook daadwerkelijk op te eten! Dit recept vond ik uiteindelijk echt smakelijk. Ik maak dit altijd in de avond dan is het in de ochtend klaar. Een snel maar goed ontbijt voor als je moet gaan werken!
Ingrediënten voor 8 potjes/glazen:

600 ml ongezoete amandelmelk
4 bananen
1 á 2 theel vanille-extract
150 gr chiazaad
1 pakje diepvriesfruit, mooiste mengt roodkleurig of paarskleurig
halve citroen
vers fruit en zaden als topping (aardbeien, manderijn, zonnebloempitten, pompoenpitten)

Methode:

Mix 3 bananen met 300 ml ongezoete amandelmelk en 1á 2 theelepels vanille-extract in de blender tot een mooi glad mengsel. Doe er dan de helft van het chiazaad door en roer door met een lepel. Verdeel dit mengsel over de 8 potjes. Zet dit alvast even in de koelkast.

Je blender schoonspoelen, en mix dan 300 ml melk met diepvriesfruit en laatste banaan en citroensap. Mix tot glad mensel. Roer de andere helft van het chiazaad door het mengsel. Snij alvast 't verse fruit in mooie partjes.Verdeel  het mengsel langzaam over de acht reeds voor de helft gevulde potjes zodat je een mooie verdeling in smaak en kleur krijgt. Garneer met het verse fruit en zet in de koelkast om op te laten stijven.


Ik doe het mengsel vaak in een mason jar. Het staat heel erg leuk en het heeft een deksel. In de ochtend gooi ik wat zaden over de pudding en eten maar! De pudding blijft in de koelkast zeker 3 dagen goed.

 
                                                    Enjoy your breakfast!

1 opmerking:

Bedankt voor je reactie!