vrijdag 26 februari 2016

Vleessalade op toast


Zoals beloofd geef ik vandaag het recept van de vleessalade die ik gemaakt heb met het soepvlees van de tomatensoep van gister. Ik probeer meestal een beetje" budget" vriendelijke recepten te maken en als jullie de tomatensoep maken dan houd je prima vlees over om daar nog wat smakelijks van te maken. De meeste mannen zijn er  heel blij mee omdat ze al die healthy gerechten niet altijd even leuk vinden... Nu is deze vleessalade nog steeds gezonder dan die van de slager durf ik te beweren, omdat ik altijd meteen de suiker proef in de vleessalade! Overal zit tegenwoordig suiker in om het aantrekkelijk te maken voor de consument!
 De tomatensoep en vleessalade lenen zich prima in het weekend. Bereid het de ene dag voor en eet 't lekker op een luie zondag of op een dag dat je nauwelijks tijd hebt om te koken. Mijn zoon vindt de vleessalade héérlijk om te eten op de zondagochtend op brood omdat hij dan meestal wat langer slaapt en reuze trek heeft!


Ingrediënten:

soepvlees van tomatensoep gister minus de botten
augurkjes 5, in dunne plakjes gesneden
mayonaise 4 eetl
worcestersaus 2 eetl
paprikapoeder 1 eetl
cayennepoeder 1 opgehoopte theel
4 eetl bouillon van de soep
peper/zout

Methode:

Trek het gare soepvlees uit elkaar met een vork. Doe het vlees in een schaal samen met alle overige ingrediënten en meng goed.
Neem een verse boterham en beleg met slablaadjes of rooster het brood. Schep de vleessalade er bovenop! Zo simpel is het!



                                                               
                                                   Enjoy your meat spread on bread!                                                                                                                                                                

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!