maandag 22 februari 2016

Green healthy smoothie


Na sinner's sunday vind ik het altijd fijn om op de maandag een goede  healthy start te maken. Deze groene smoothie leent zich daar enorm voor. Deze is vol van vit-c en antioxidanten, en werkt vochtafdrijvend en bloeddruk verlagend. Ik drink 'em graag als ontbijt en kan er wel drie uurtjes op vooruit maar je kan 'deze smoothie natuurlijk ook voor de lunch maken.

Ingrediƫnten voor 2 smoothies:

250 ml boerenkool (1 cup)
250 ml verse spinazie (1 cup)
250 ml gesneden bleekselderij (1 cup)
sap van 2 citroenen
1 banaan in plakjes
1 peer in stukjes
250 ml gezoete amandelmelk of sojamelk  (1 cup)

Methode:

Doe alles in de blender en mix 2 minuten. Giet over in een glas en drink meteen op.
Je kan de smoothie ook in een mason jar doen en meenemen naar je werk!


Tip!
Om extra snel klaar te zijn in de ochtendspits en om geen groenten te verspillen bereid ik altijd alvast een aantal smoothies voor die ik dan invries. Doe alle ingrediƫnten, behalve het citroensap en de amandelmelk, in een zipperbag of in een mason jar. Zipperbags zijn handiger als je niet zo'n grote vriezer hebt. Ik maak meestal 10 zakjes dan heb je even een voorraadje. In de ochtend leeg je de zipperbag in je blender, giet er citoensap en amandelmelk bij en ready!


                                   
                                                                                                                             Enjoy healthy monday!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!