dinsdag 6 september 2016

Havermout met kersen/ Oatmeal with cherries


De school is weer begonnen en daarmee krijg ik ook weer wat meer ruimte om te schrijven.
Heerlijke periode geweest van veel zon en verschillende bestemmingen. Ik had geen vakantie tijdens de schoolvakantie dus konden we alleen maar hals over kop op vakantie gaan zodra ik terug was van mijn werk. Maar we hebben toch geweldige tripjes gemaakt!

Nu ben ik al weer bezig om de kalender te vullen met alle nieuwe schoolroosters en sportschema's. De eerste weken is het nog even wennen aan al die nieuwe tijden en moet ik weer even uitvogelen wanneer er gekookt en gegeten kan worden. Gister was het meteen een enorm drukke dag met al die verschillende sporttijden van de kinderen. Op maandag zal ik dus zeker iets tevoren moeten maken want iedereen at op verschillende tijden.

Dit ontbijt heb ik voor mij en mijn oudste dochter gemaakt toen we in Varenna waren en is een heerlijke gezonde start. Easy to make en het geeft je de hele ochtend genoeg energie.

Lets cook!



Ingrediƫnten voor 2 personen:

250 ml rijstmelk
6 eetlepels biologische havervlokken (ik haal die altijd bij de aldi)
2 handjes vol kersen
20 blanke amandelen
2 eetlepels honing
2 eetlepels biologische jam

Methode:

Breng de melk met de havervlokken rustig aan de kook en zet de pan dan op een laag pitje.
Laat de havermout in 5 minuten dikker worden. Blijf wel roeren.

Intussen kan je nu de amandelen roosteren.
Pak een kleine koekenpan en laat die eventjes heet worden. Doe nu de amandelen erin en rooster ze in 5 minuten mooi bruin op een matig vuurtje.

Pak twee mooie kommetjes, verdeel de havermout en bedek met kersen en amandelen. Schep een lepel jam in het midden en besprenkel met honing.
Smullen maar!




School has started and that will give me some more time to write for my blog again.
We have had a summer full of sun and a lot of swimming. I did not have vacation during the school holiday so we had to go on a holiday as soon as I was back from work. But it worked out great and we have made some nice trips and enjoyed the sunny weather.

Now I am writing all the new sports schedules down on the family planner and try to figure out when it is best to cook and eat with all these different schedules. Yesterday was really chaotic since all my kids had different things to do on different times and they seemed to have lost everything. Where are my keys, where is my soccer shirt, etc. My husband was the last one who ate dinner and it was 2230! He insisted to go for a long run first....So Monday is definitely going to be a day for meal preparation way ahead!

This is a breakfast I made in Varenna for my oldest daughter and myself. It is easy to make and tastes like summer. It will give you energy for the whole morning.

Lets cook!

Ingredients for 2 persons:

1 cup rice milk
6 tablespoons of dried oats
2 tablespoons honey
2 tablespoons organic jam
2 handfuls of cherries
20 white almonds

Method:

Bring the milk to a boil together with the oats. Let it simmer for 5 minutes and stir regularly.
in the meantime you can toast the almonds in a frying pan.

Heat the frying pan, put in the almonds and toast them golden brown in 5 minutes on a medium heat.

Take two bowls now, divide the oatmeal, garnish with cherries, almonds and some jam in the middle.
Sprinkle a spoon of honey on top and you are ready to eat!





                                                                                                                      Enjoy your breakfast!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!