zaterdag 6 augustus 2016

Carpaccio van inktvis op een bedje van radicchio/ Carpaccio octopus with radicchio


Scroll down for english.

Het is best even geleden dat ik een artikel heb kunnen schrijven voor mijn blog. Dat vind ik altijd heel jammer want ik deel graag mijn kook ervaringen met jullie.
Ik heb het gevoel dat ik in een moordend tempo van de ene in de andere eetcultuur val de laatste tijd. Dit heeft uiteraard met mijn werk te maken maar ook omdat ik eigenlijk geen vakantiedagen heb gedurende de zomer.
Ik was zeven dagen in Singapore voor mijn werk, kwam thuis op mijn verjaardag en moest toen meteen inpakken om met ons gezin op vakantie te kunnen. Ik heb gelukkig aardig wat dagen vrij van mijn Singapore reis zodat we prima in europa op vakantie kunnen.

Ik heb last minute iets kunnen vinden bij het Como meer. Daar zijn we al vaker op vakantie geweest dus we kennen het wel een beetje, Ik vind het er heerlijk! Geweldige locatie, zalig zwemmen in het verfrissende meer,  heerlijke temperatuur als het zonnig is en je komt helemaal tot rust. En...uiteraard...lekker eten!

We gaan meestal twee keer uit eten en de rest van de tijd kook ik zelf. Dat vind ik echt geen straf hoor! De winkels liggen hier vol met fruit, groenten en heerlijke verse vis! Ik fleur altijd helemaal op in dit soort winkels. Er zijn hier zo veel mooie producten om mee te koken.

Nu is het altijd wel enorm ver rijden om überhaupt bij een supermarkt te komen vanaf je huisje! Dertig minuten door de bergen krossen is heel normaal om zo'n supermarkt te bereiken. Nu kan ik heel slecht tegen in de bergen rijden..oftewel das een hele opgave. Maar als ik dan eenmaal tussen al dat eten sta dan is mijn misselijkheid snel voorbij.

Ik zag nu een geweldige carpaccio van inktvis liggen. Die heb ik meteen meegenomen.
Op een bedje van radicchio is dat een geweldig voorgerechtje. Wij aten dit als late lunch. Ik heb daarna couscous met inktvis en zeevruchten geserveerd.
In Nederland kan je de carpaccio bij een goede visboer bestellen.

Lets cook!



Ingredienten voor 4 personen:

16 plakjes carpaccio van inktvis
2 kroppen radicchio
3 eetlepels fijn gesneden platte peterselie
3 eetlepels olijfolie
zout/peper

couscous 500 gr
gemengde zeevruchten 400 gr
4 eetlepels olijfolie
zout/peper
75 gr rucola
 2 eetlepels fijngesneden platte peterselie

Methode:

Was de radicchio, doe in een sla centrifuge en halveer de blaadjes. Verdeel de blaadjes over een grote schaal en leg de carpaccio van inktvis hier bovenop! Verdeel hier drie eetlepels goede olijfolie over en garneer met platte peterselie.

Maak nu de couscous volgens de gebruiksaanwijzing. Meng de gemende zeevruchten met de couscous. Voeg zout en peper toe.
Leg wat rucola op een groot bord en schep er couscous op.




It has been a while since the last time I was blogging.
I have been travelling a lot because of my job and I have been captured in between  a lot of different cultures. On my last trip I was in Singapore for seven days and I was eating a lot of chinese food.
When I came home from my trip it was my birthday but I had to pack for lake Como.
I have no time off during Summer season so we are going on a little trip to the Como lake.

I really love the view, the peaceful rest, and of course the food!

We go out for dinner twice during the holiday and the rest of the time I am cooking.
It is not a punishment to cook here since all the stores have a lot of fresh products. It is kind of a struggle to get to a store since I am not to fond of driving into the mountains,I always become sick in the car and the store is always a thirty minutes drive away. But when I am walking in the store...my car sickness is suddenly gone. I see all those bright colors of fruit, vegetables and loads of fish and cheese. I suddenly want to start cooking! I bought some carpaccio of octopus We ate it during lunch and it was delicious!

Lets cook!

Ingredients for 4 people:

16 slices of carpaccio
3 tablespoons of olive oil
salt/pepper
2 heads of radicchio

500 gr couscous
400 gr of seafood
75 gr rucola
4 tablespoons of olive oil
2 tablespoons of vinegar
flat leaf parsley, chopped

Method:

Wash the radicchio and divide into two parts. Divide the radicchio on to a plate and add the octopus carpaccio. Pour some drops of olive oil on to

Make the couscous, add some olive oil and add the seafood mix. Stir well. Add the vinegar to the couscous and stir again.
Now add the olive oil and pepper and salt.Stir again.
Take some nice plates, divide some rucola over the plates and add the seafood couscous.



                                                                                                       

                                                                                                                    Enjoy your dinner!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!